Adana Mimarlık Toplantıları dizisinin 2. toplantısı 1 Nisan 2008’de Kaya Arıkoğlu’nun sunumuyla gerçekleştirildi. Yoğun yağışa rağmen katılımın çokluğu dikkat çekiciydi.
“Mimarlık Eğitimine Bir Bakış” konulu sunumda Kaya Bey; mimarlığın ne olduğundan yola çıkarak nasıl bir mimarlık eğitimi olmalı konusunu tartışmaya açtı. Kişisel eğitim ve mesleki tecrübelerini aktararak konuyu ele alan konuşmacı, Vitruvius’un form+fonksiyon+estetik şeklinde formüle ettiği mimarlık kavramında, öğrencinin eğitimle formülün ilk iki ögesi olan form ve fonksiyon konusunda bilgi sahibi olduğu ancak estetik konusunda eğitimin meslek yaşamı boyunca devam ettiğini belirtti. Mimarın mezuniyetiyle eğitiminin sona ermediğini böylelikle vurgularken, mimarın bir yapı ustasından bile öğreneceği şeyler olduğunu, mimarın bir işlevsel yapıyı tasarlarken ve inşa ederken öğrenme sürecinin devam ettiğini belirtti. Yurt dışındaki mimarlık okullarının atölye ve dersliklerinden örneklerin de yer aldığı sunuda nitelikli mimarlık eğitiminin sürdürülebilmesi için gerekli koşullar da tartışıldı.
“Mimarlık Eğitimine Bir Bakış” konulu sunumda Kaya Bey; mimarlığın ne olduğundan yola çıkarak nasıl bir mimarlık eğitimi olmalı konusunu tartışmaya açtı. Kişisel eğitim ve mesleki tecrübelerini aktararak konuyu ele alan konuşmacı, Vitruvius’un form+fonksiyon+estetik şeklinde formüle ettiği mimarlık kavramında, öğrencinin eğitimle formülün ilk iki ögesi olan form ve fonksiyon konusunda bilgi sahibi olduğu ancak estetik konusunda eğitimin meslek yaşamı boyunca devam ettiğini belirtti. Mimarın mezuniyetiyle eğitiminin sona ermediğini böylelikle vurgularken, mimarın bir yapı ustasından bile öğreneceği şeyler olduğunu, mimarın bir işlevsel yapıyı tasarlarken ve inşa ederken öğrenme sürecinin devam ettiğini belirtti. Yurt dışındaki mimarlık okullarının atölye ve dersliklerinden örneklerin de yer aldığı sunuda nitelikli mimarlık eğitiminin sürdürülebilmesi için gerekli koşullar da tartışıldı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder